13 Ekim 2016 Perşembe

Evde yoğurt mayalamak 👍🏻

WEvde #yoğurt mayalamak Yılmaz Özdil in bir yazısında "çok ararsın annenin yaptığı tarhanayı"lafını çok beğenmiştim.ben de anne olduğumdan beri kendim yapıyorum herşeyimi :) Moda mı oldu evde #tarhana #yoğurt #turşu#reçel yapmak bilmem ama dr'lar sağlığın yolunun bunlardan geçtiğini söylediğini biliyorum #çocuk doktorumuz yoğurt mayalarlarken #kutusüt ya da tabiri caizse #uht kullanma #çiftliksütü kullan deyince çok şaşırmıştım,meğer yıllarca tü kaka bildiğimiz şeyler doğru şeylermiş,meğer mayalanırken sütün içindeki kötü bakteriler ölürmüş Neyse çiftlik sütünü 5 dk kaynatıp ılınınca içine 1 kaşık yoğurt koyup ağzını kapatıp battaniyeye sarıyorum anne usulü :) 5 saat sonra ağzını açıp buzdolabına kaldırıyorum ertesi gün yenmeye hazır,bu kadar basit :) Bunu yiyince diğer yoğurtların ne kadar yoğurt olmadığını anlıyor insan :) Sevgiyle, sağlıkla kalın @meralgerz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder